Aranžer ali oblikovalec razstavnih prostorov v prvi fazi dela naredi idejno skico in barvno študijo izložbe ali kakega drugega razstavnega prostora v prodajalni, v razstavnem paviljonu ali na razstavi. Idejna skica ima vse lastnosti za zbujanje pozornosti kupcev. Biti mora izvirna, imeti mora likovna izrazna sredstva, kompozicijo, barvno usklajenost in harmonijo oblik. Nato oblikuje spremne tekste in informacije o blagu ter jih tudi izdela s pomočjo računalnika ali ročno. Oblikuje in izdela cene izdelkov. O svoji zamisli se posvetuje z vodjem aranžerske službe, vodjo marketinga ali direktorjem podjetja. Preden svojo zamisel uresniči, izbere, poišče ali sam naredi potrebne rekvizite za razstavo blaga. Nato izbere blago, ki ga bo razstavil ter ga smiselno, barvno in estetsko razporedi v skupine, ki jih na koncu aranžira na razstavnem prostoru. Z blagom in z materialom mora ravnati pazljivo, da ga ne poškoduje.
V prodajalnah aranžer svetuje poslovodjem in prodajalcem, kako razporediti prodajno blago, da bi bilo bolj opazno in vabljivo za kupce. Pri tem uporabi razne pripomočke, kot so fotografije, napisi, dekorativni elementi in razna stojala ter podstavki. Oblikuje letake, plakate, oglase, transparente, prodajne kataloge in embalažo. Sodeluje s službo za marketing ali s službo za pospeševanje prodaje pri usklajenem načrtovanju propagandnih akcij. Sodeluje z mediji, s tiskarnami in foto studii. Projektira enostavnejše dele opreme prodajnih prostorov, projektira elemente za razstavne površine, razstavne panoje in vitrine. Izdeluje načrte za preureditev trgovin in za osvetlitev prodajnih in razstavnih prostorov.
Izdeluje finančne načrte za svoje področje dela. Išče najboljše ponudnike za izvajanje del, ki so povezana z naštetimi opravili in nadzoruje izvedbo teh del. Spremlja novosti s področja njegovega dela. Z njimi se seznanja ob prebiranju tujih strokovnih revij, zato je znanje tujih jezikov nepogrešljivo. Z novostmi se seznanja tudi tako, da obiskuje specializirane sejme in razstave doma in v tujini.